Učenici u Tuzlanskom kantonu koji se budu željeli školovati za neka od deficitarnih zanimanja u idućoj školskoj godini moći će dobiti stipendiju, s obzirom na to da je Vlada TK osigurala 80.000 konvertibilnih maraka za ovu namjenu.

 

Vlada Tuzlanskog kantona na današnjoj sjednici je usvojila plan upisa učenika u prvi razred srednjih škola za iduću školsku godinu. Tom prilikom data je suglasnost kojom je omogućen upis 5.517 učenika u 32 srednje škole i Zavod za odgoj i obrazovanje osoba sa smetnjama u psihičkom i tjelesnom razvoju.

“Ovogodišnji plan upisa urađen je i na bazi mišljenja i prijedloga školskih odbora srednjih škola, gradskih i općinskih vijeća, Kantonalne službe za zapošljavanje i Kantonalne privredne komore, tako da u značajnom dijelu predstavlja i odgovor na potrebe tržišta rada Tuzlanskog kantona”, naveli su iz Kantonalne vlade.

Planom je predviđen upis 825 učenika u gimnazije, 2.675 u tehničke škole, 1.825 u stručne škole, 75 u umjetničke, 100 u vjerske i 16 u specijalnu školu. Iz Vlade TK kažu da ovakav plan upisa učenika predviđa 1.440 mjesta više u srednjim školama u odnosu na broj učenika koji završavaju osnovne škole.

Utvrđena je i lista deficitarnih zanimanja na osnovu koje će se stipendirati učenici prvih razreda srednje škole na području Tuzlanskog kantona za školsku 2020/2021. godinu.

Deficitarna zanimanja na području najmnogoljudnijeg kantona u Federaciji BiH su zavarivač, zidar-fasader-izolater, krojač, konobar, kuhar, plinski i vodoinstalater, autoelektričar, stolar, tapetar i rukovalac rudarske mehanizacije površinskog kopa.

“Učenici koji u školskoj 2020/2021. godini upišu prvi razred srednjih škola sa liste deficitarnih zanimanja moći će aplicirati na konkurs za dodjelu stipendija učenicima prvih razreda srednjih škola koji su upisali deficitarna zanimanja u školskoj 2020/2021. godini”, naveli su iz Vlade TK.

S ciljem motivacije učenika da upišu neko od deficitarnih zanimanja, Vlada je Budžetom Tuzlanskog kantona za 2020. godinu planirala 80.000 KM za stipendiranje ovih učenika srednjih škola.

Komentari