Tuzla 2020

Tuzlanski kanton nema izgrađen ni centimetar brze ceste ili autoputa, iako najviše izdvaja za tu namjenu u Federaciji BiH. Putnu blokadu najviše osjete privrednici te bi za njih rekonstrukcija postojećih i izgradnja novih saobraćajnica bila značajna.

 

Tuzlanski kanton godinama je prepoznatljiv po lošoj putnoj infrastrukturi, od koje najveću štetu trpe privrednici. Kočnica je to za nesmetano obavljanje trenutnih aktivnosti, ali i dodatno unapređenje poslovanja.

Privredno je najpotentnije i s najviše izdvajanja za izgradnju novih puteva, ali Tuzlanski kanton do danas nije dobio nijedan autoput ili autocestu.

U kakvom su položaju tamošnji privrednici najbolje pokazuje informacija da na području najmnogoljudnijeg kantona u Federaciji BiH od 1968. godine nije napravljen nijedan kilometar novog puta.

Saobraćajno povezivanje Tuzlanskog kantona sa sjeverom Bosne i Hercegovine i dalje sa Evropskom unijom, modernom saobraćajnicom, odnosno autocestom Tuzla – Brčko – Orašje, kao dijelom buduće autoceste na cestovnom koridoru Sarajevo – Beograd, iz Kantonalne privredne komore u Tuzli smatraju podvigom od krucijalnog značaja.

“Činjenice da je Tuzlanski kanton najveći izvoznik u Federaciji BiH te da 90 posto svoga izvoza radi u Evropsku uniju same po sebi pokazuju značaj realizacije jednog ovakvog projekta. S druge strane, mi se trenutno nalazimo u podređenom položaju i to od 1968. godine i to je sada potrebno mijenjati kako se ne bi ostvarivali dalji gubici”, kaže za Klix.ba Nedret Kikanović, direktor Privredne komore Tuzlanskog kantona.

Od ranije je poznato i to da tuzlanski autoprijevoznici zbog loše putne infrastrukture i neadekvatne cestovne povezanosti mjesečno gube desetine hiljada konvertibilnih maraka, a osim toga, ugrožena je i sigurnost svih učesnika u saobraćaju.

Benefiti za cijelu državu

Da putna infrastruktura već par desetljeća blokira potencijal razvoja Tuzlanskog kantona, potvrđuje nam i ekonomski analitičar Admir Čavalić.

Razumijevajući da je riječ o kantonu iz kojeg se najviše izvozi, ali i koji je pored Kantona Sarajevo, središte domaće distributivne mreže, Čavalić je mišljenja da bi izgradnja spomenute autoceste, ali i putna deblokada sa bh. prijestolnicom, donijeli izuzetnu korist, ne samo za tuzlansku regiju, već i čitavu državu.

“Konkretno, povećao bi se sveukupni ekonomski potencijal kantona i države, te znatno unaprijedio protok roba, ljudi i kapitala – unutar države i prema Evropskoj uniji. Tuzlanski kanton najveći dio svojih vanjskotrgovinskih aktivnosti veže za zemlje Evropske unije, što znači da bi se izgradnjom autoceste Tuzla–Brčko–Orašje olakšao pristup EU tržištu i tako podstakao izvoz/uvoz. S druge strane dolazi do bolje povezanosti dva najveća kantona u Federaciji BiH, što je bitno za ekonomiju ovog entiteta. Dugoročno, na ovaj način Tuzlanski kanton postaje centrom sjeveroistočne Bosne u smislu da veže Brčko distrikt i Posavski kanton. Pored ekonomske, ovo ima i geopolitičku vrijednost za Bosnu i Hercegovinu”, smatra Čavalić.

Opširnije na: Klix.ba

Komentari