Predstavljen prošireni ‘Sistem za analizu rizika od katastrofa’

Predstavljen prošireni ‘Sistem za analizu rizika od katastrofa’

PODIJELI

Predstavljanje proširenog “Sistema za analizu rizika od katastrofa” (DRAS), prve online platforme koja pruža ažurne informacije donosiocima odluka i građanima o izloženosti prirodnim katastrofama – poplavama, klizištima i zemljotresima za sedam jedinica lokalne samouprave u BiH upriličeno je danas u Sarajevu.

U sklopu projekta Međusobno povezivanje u upravljanju rizicima od katastrofa (IDRM), koji finansira Agencija za razvojnu saradnju Italije, a provodi Razvojni program Ujedinjenih nacija (UNDP) u proteklih par mjeseci razvijena je DRAS platforma koja pored Tuzle i Doboja, obuhvata pet dodatnih jedinica lokalne samouprave – Maglaj, Laktaši, Lukavac, Zvornik i Brčko distrikt BiH.

IDRM projekt se realizira u saradnji s Ministarstvom sigurnosti BiH, Federalnom upravom civilne zaštite, Republičkom upravom civilne zaštite Republike Srpske, Odjelom za javnu sigurnost Brčko Distrikta, kantonalnim i općinskim vlastima, te drugim agencijama.

Zamjenik rezidentne predstavnice UNDP-a u BiH Sukhrob Khoshmukhamedov je izjavio novinarima da su već imali primopredaju sistema DRAS za Tuzlu i Doboj, te da je ovo nastavak aktivnosti.

Po njegovim riječima, sistem je toliko dobro radio u te dvije općine da je još pet općina izrazilo želju da se priključi programu, pa su organizirali primopredaju i za tih pet općina. Pojašnjavajući zašto je DRAS toliko važan, istaknuo je da je za rješavanje problema koji nastaju usljed katastrofe potrebno izdvojiti tri do pet puta više sredstava i resursa nego za prevenciju katastrofe.

– Sistem DRAS će omogućiti da organi vlasti donose odluke na osnovu kvalitetnih informacija i da na vrijeme reagiraju, prije nego što dođe do katastrofe u onim područjima koja su inače ugrožena prirodnim katastrofama – kazao je Khoshmukhamedov.

Dodao je da su tri ključna tipa katastrofa koja su uključena u DRAS sistem klizišta, poplave i zemljotresi.

Napomenuo je da će nakon primopredaje ovog sistema organi vlasti postati u potpunosti odgovorni za sistem, za njegovo održavanje, ažuriranje i uključivanje najnovijih informacija u sistem.

– Zahvaljujući ovom sistemu možemo se nadati da ćemo u budućnosti usljed prirodnih katastrofa imati manje ekonomskih gubitaka, manje žrtava i da će sveukupni utjecaj priodnih katastrofa biti daleko manji – naveo je Khoshmukhamedov.

Ambasador Republike Italije u BiH Nicola Minasi je istaknuo da je italijanska vlada sretna što može dati podršku ovom projektu i što je toliko općina spremno da u njemu učestvuje.

Napomenuo je da su Italija i BiH slične u smislu ugroženosti od prirodnih katastrofa.

– Mi smo u našem iskustvu naučili da je sprečavanje, odnosno smanjenje rizika od katastrofa zasnovano na dva glavna principa, a to su prevencija i koordinacija. Prevencija je zasnovana na tome da lokalni i državni organi vlasti moraju tačno znati šta trebaju raditi, a šta nikako ne smiju raditi u smislu prevencije katastrofa – kazao je ambasador Minasi.

Pojasnio je da je u tom aspektu šta ne smiju raditi posebno pitanje gdje se smije graditi, a gdje ne. Dodao je da koordinacija podrazumijeva prikupljanje adekvatnih informacija i njihovu razmjenu između svih nivao vlasti.

Šef Odjela za strateško planiranje u Ministarstvu sigurnosti BiH Idriz Brković ocijeno je da je ovo izuzetno značajan projekat za cijelu teritoriju BiH.

Po njegovim riječima, ovo je jedan u nizu projekta koje provodi Ministarstvo sigurnosti BiH s ciljem podrške strukturama zaštite i spašavanja u BiH radi efikasnijeg odgovora u slučaju prirodnih i drugih nesreća.

– Mi smo ovaj sistem za analizu rizika, koji je osnova za dobro planiranje preventivnih i drugih mjera u zaštiti i spašavanju, već instalirali u 10 općina u BiH, za dvije općine – Livno i Mrkonjić Grad su već osigurana sredstva. Narednih 10 općina će biti ‘pokriveno’ naredne godine kroz drugi projekt koji finansira Razvojna agencija Švicarske – kazao je Brković.

Istaknuo je da je ovo izuzetno značajan sistem za građane BiH, jer će prvi put moći da, pomoću web aplikacija, putem interneta, tačno vide u kojoj zoni opasnosti se nalazi njihova kuća, šta trebaju poduzeti da bi se preventivno zaštitili u slučaju poplave i klizišta.

– Sistem proširujemo na požare i na mine i nadam se da će to u narednoj godini zaživjeti u punom kapacitetu – kazao je Brković.

Direktor Federalne uprave civilne zaštite Fahrudin Solak je naveo da ovaj projekt već drugu godinu rade s predstavnicima UNDP-a i lokalne zajednice. Podsjetio je da je realiziran pilot projekt za Tuzlu i Doboj.

– Vidjeli smo dobre strane tog projekta. Bilo je bitno da ostale lokalne zajednice uključimo u sve ovo, pogotovo da proširimo sa poplava i klizišta na druge hazarde. Nadam se da ćemo u budućnosti raditi i sa drugim lokalnim zajednicama – kazao je Solak.

Zamjenik direktora Republičke uprave civilne zaštite RS Darko Ljuboje kazao je da je ovaj projekt doveo do unapređenja određenih podataka koje se odnose na procjenu ugroženosti.

– Dobro je to što sada elektronski imamo sve te podatke i procjene, koji će biti dostupni i građanima, tako da će i oni na lagan način moći da vide koja su to ugrožena područja – naveo je Ljuboje.

Načelnik općine Lukavac Edin Delić je kazao da je za tu općinu ovo vrlo značajan projekt, izrazivši zadovoljstvo što su “dio ove pozitivne priče“.

– Rizici od poplava spadaju u domen predvidivih rizika i razvijanje ovakvog jednog sistema i umrežavanje slivnih površina, računanje oticanja voda i slično, pruža jako puno mogućnosti ili boljih opcija kada je u pitanju prevencija od ovih rizika – kazao je Delić.

FENA

NEMA KOMENTARA

OSTAVITI ODGOVOR