Od 13.1.2017. godine počela je  distribucija dopunskih taksi oznaka za sve taksi prevoznike koji legalno obavljaju ovu djelatnost  na području Tuzlanskog kantona. Da  li je do sada bilo pozitivnih efekata i ispunjenih očekivanja lijepljenjem ovih oznaka, detaljnije smo razgovarali sa ministrom saobraćaja, trgovine i turizma u Vladi TK, Mirsadom Gluhićem.

Ministre, od 13.1. 2017. godine počela je distribucija dopunskih taxi oznaka? Cilj je spriječiti nelagalan prevoz na području Kantona? Da li ima nekih noviteta u odnosu na prethodnu godinu?

-Svake godine, otprilike u decembru krenemo sa taxi oznakama s ciljem prepoznavanja legalnih taxi prijevoznika. Oznake se stavljaju na vidno mjesto automobila. Ove godine imamo jednu novinu. Svake godine smo mjenjali boje na svih 12 opština u TK. Ove godine smo odlučili da ne mijenjamo boje, da promjenimo samo godinu, da ne bismo zbunili korisnike taxi usluga. Boje su ostale iste kao i u 2016. godini. Mislim da ih i u narednom periodu nećemo ni mjenjati s ciljem lakšeg prepoznavanja legalnih taksi prijevoznika. Osim svega, dopunska taxi oznaka je jedan od segmenata suzbijanja nelegalnog taxi prijevoza u Kantonu.

Gdje je najizraženiji nelegalan taxi prevoz? Za koji grad ili opštinu to predstavlja najveći problem?

-Najizraženije je u Gradu Tuzla. Logično je to da je Tuzla najprimamljivija za sve ostale taxi prijevoznike iz drugih lokalnih zajednica. Klinički centar, univerzitetski centar, centar svih političkih i ostalih zbivanja je upravo Tuzla.

Otkako se krenulo sa postavljanjem taxi oznaka, primjećuju li se pomaci u suzbijanju nelegalnom taxi prevozu? Odlučuju li se taxisti za registraciju i legalno obavljanje ove djelatnosti?

Kao ministar, mogu reći da ima pomaka suzbijanja nelagalnog taxi prijevoza. Tako da, u suradnji sa kontrolnim organima, misleći prije svega na inspekcijske organe, imamo te pomake. Istina da na tome još mnogo treba raditi. To zahtjeva kontinuiran rad, tako da inspekcije i MUP imaju veliko učešće naspram svojih mogućnosti, s obzirom da im to nije jedini posao. Svakako, mogu pohvaliti njihov rad i zalaganje da se riješi ovaj problem.

Na jednom svom sastanku, kazao sam i samim taxi prijevoznicima da fotografišu i prijave one koji ilegalno obavljaju tu djelatnost. Konkretne dokaze da dostave Ministarstvu, a mi ćemo dalje proslijeđivati kontrolnim organima. Ovdje i jest sva polemika oko toga. Svi legalni taxisti, koji izmiruju svoje obaveze prema državi, trebaju normalno raditi. To je potrebno riješiti. Neko izmiruje svoje obaveze prema državi da ima konkurenciju od strane onih koji ilegalno rade, nije humano.

Koliko putnici i korisnici usluga taxi prevoznika, imaju ulogu u samom rješavanju? Je li svijest dovoljno razvijena da i sami koriste samo usluge legalnih taxi prevoznika?

Svi mi stalno apeliramo na svijest građana da koriste usluge legalnih taxi prijevoznika. Istina, vi ćete odmah nelegalnog taxi prijevoznika prepoznati. Znate, ona neka ohrdana tabla, kad sjedete nije oprano vozilo, nema taximetar. Dakle, građani su skoro prvi šablon, koji treba da ignorira nelegalan prijevoz.

Kakve su kaznene odredbe i sankcije za taxiste, koji ilegalno obavljaju tu djelatnost, ali i putnike koji koriste njihov prevoz?

Kaznene odredbe, koje smo donijeli u izmjenama i dopunama  Zakona o cestovnom prijevozu, tako da to više nije isplativa avantura niti dobar biznis. Jedna novina, koja je donesena u tom zakonu je da putnik koji bude zatečen u nelegalnom taxi prijevozu, bit’ će kažnjen sa 100, 00 KM. Propisana visina novčane kazna za neposjedovanje dopunske oznake na taksi vozilu za pravna lica se kreće u rasponu od 1.000,00 do 5.000,00 KM, odnosno za odgovorno lice u pravnom licu od 200,00 do 1.000,00 KM.

Propisana visina novčane kazna za neposjedovanje dopunske oznake na taksi vozilu za fizička lica se kreće u rasponu od 500,00 do 1.500,00 KM. Tvrdim da su kazne jako rigorozne i da mogu dosegnuti od 500, 00 KM do 5.000, 00 KM, u zavisnosti od toga ako su povratnici u prekršaju.

Kada je krajnji rok za postavljanje dopunskih taxi oznaka? Kako da građani prepoznaju legalne taxi prevoznike? Gdje se postavljaju dopunske oznake?
-Krajnji rok za distribuciju dopunskih oznaka za 2017. godinu je 20.02.2017. godine (ponedeljak). Nakon isteka roka, inspektori za cestovni saobraćaj, odnosno pripadnici uniformisane policije će podnositi prekršajne naloge, odnosno zahtjeve za pokretanje prekršajnog postupka za taksi prijevoznike koji nisu na propisani način označeni dopunskom taksi oznakom.

Dopunske oznake za taksi prijevoz postavljaju se u desnom gornjem dijelu prednjeg i lijevom gornjem dijelu zadnjeg vjetrobranskog stakla sa unutrašnje strane vozila.

Ministre, evidentno je povećanje broja legalnih taxi prevoznika? Koliko je zapravo na području Kantona onih koji se bave ovom djelatnošću?

Na području Tuzlanskog kantona u 2016. godini taksi djelatnost su obavljala 483 taksi prijevoznika sa 607 taksi vozila.

Najveći broj taksi prijevoznika registrovan je na području grada Tuzla, gdje su registrovano 34 pravna lica sa 158 taksi vozila i 184 fizička lica sa po jednim taksi vozilom. Dakle, na području grada Tuzla taksi djelatnost se vrši sa 342 taksi vozila.
Na svim ostalim općinama Tuzlanskog kantona taksi djelatnost obavlja 264 fizičkih lica i jedno pravno lice sa jednim taksi vozilom, odnosno taksi djelatnost se obavlja sa 265 taksi vozila.
U oblasti taksi prijevoza na području Tuzlanskog kantona uposleno je cca 650 (vozači, dispečeri, direktori pravnih lica i dr.) osoba iz čega se vidi da i ovaj vid saobraćaja zauzima značajno mjesto u oblasti prijevoza putnika na Tuzlanskom kantonu.
Evidentno je iz evidencija Ministarstva da se broj registrovanih taksi prijevoznika, odnosno vozila iz godine u godinu povećava, odnosno da se smanjuje broj neregistrovanih taksi prijevoznika.
Za proteklih deset godina broj taksi vozila na području TK se povećao za više od 100,00 %, odnosno broj taksi vozila se udvostručio tj. narastao sa 288 taksi vozila u 2007. godini na 607 taksi vozila na početku 2017. godine.

Prema Vašoj evidenciji, gdje je najveći trend rasta registrovanih taxi prevoznika?

Ranijih godina najveći trend rasta imao je grad Tuzla (2007. do 2013. godine) dok u posljednje vrijeme broj registrovanih taksi prijevoznika znatnije raste u općinama Živinice i Srebrenik.
Povećanje broja taksi prijevoznika na području općine Živinice je u direktnoj korelaciji sa povećanjem broja putnika i letova na Međunarodnom aerodromu Tuzla, dok je povećanje broja taksi prijevoznika na drugim općinama povezano sa radom kontrolnih organa na području TK (Kantonalna uprava za inspekcijske poslove, Ministarstvo unutrašnjih poslova) jer je dio prijevoznika koje je nelegalno obavljao prijevoz u ranijem periodu registrovao djelatnost i sada legalno obavljaju taksi prijevoz.

Koja je dokumentacija potrebna za izdavanje dopunske taxi oznake?

  1. Zahtjev za izdavanje dopunske taksi oznake,
    2. Licenca vozila kojim se obavlja taksi prijevoza (kopija),
    3. Riješenje o taksi štandu za tekuću 2017. godinu izdato od strane nadležnog općinskog/gradskog organa (kopija),
    4. Uvjerenje o izmirenim obavezama po osnovu javnih prihoda (original ili ovjerena kopija),
    5. Uplata takse u iznosu od 30,00 KM (po jednom vozilu),

Svaka općina na području TK ima dopunsku oznaku drugačije boje, kako bi se spriječio nezakonit rad taksista sa jedne, na teritoriji druge općine. Prema riječima ministra Gluhića, ove godine, ali i narednih ostavit će iste boje, kao i prethodnih. Na već određene boje, po općinama, od sada će samo mijenjati godinu. Cilj je naviknuti građane na istu boju, ali i lakše prepoznavanje. Još jedna od pozitivnih stvari, koje očekuju ostavljanjem sadašnjih boja je produktivniji i još brži rad kontrolnih organa.

Prema informacijama koje smo dobili, taxi prevoznik, prilikom ulaska u drugu općinu/ grad, smije odvesti samo putnike koje je dovezao. Prilikom čekanja, mora skinuti tablu, do izlaska i ne smije prevoziti putnike iz te općine, nego isključivo iz one u kojoj je registrovan.

Svaki taxi prevoznik radi na području općine u kojoj je prijavljen i registrovan. 

 

Komentari